Kabel (RJ-11) od aparatu telefonicznego należy połączyć z modemem/terminalem, wpinając końcówkę do wyjścia Tel 1.
Należy upewnić się, że aparat został poprawnie podłączony kablem RJ-11 z modemem/terminalem (wyjście Tel 2) i została uruchomiona usługa na infolinii TOYA.
Prosimy zrobić restart modemu odłączając go od zasilania na 15 – 20 sekund.
Jeśli nadal nie ma sygnału w słuchawce, należy sprawdzić :
- czy kabel koncentryczny jest wkręcony do modemu i do gniazda abonenckiego,
- czy zasilacz modemu jest włożony do gniazdka z prądem,
- czy zasilanie stacji bazowej przypadku posiadania aparatu bezprzewodowego również włożone jest do gniazdka z prądem,
- czy końcówka kabla telefonicznego (RJ-11) łączącego aparat z modemem kablowym jest poprawnie włożony do aparatu i do wyjścia oznaczonego Tel 1 w modemie.
Prosimy zrobić restart modemu odłączając go od zasilania na 15 – 20 sekund.
Należy również sprawdzić :
- czy kabel koncentryczny jest wkręcony do modemu i do gniazda abonenckiego,
- czy zasilacz modemu jest włożony do gniazdka z prądem,
- czy zasilanie stacji bazowej przypadku posiadania aparatu bezprzewodowego również włożone jest do gniazdka z prądem,
- czy końcówka kabla telefonicznego (RJ-11) łączącego aparat z modemem kablowym jest poprawnie włożony do aparatu i do wyjścia oznaczonego Tel 1 w modemie.
Jeśli jest sygnał w słuchawce, a nadal nie można się do Państwa dodzwonić, prosimy skontaktować się z Pomocą Techniczną TOYAtel.
Jeśli po wybraniu numeru słychać komunikat: „Przepraszamy, połączenie nie może być zrealizowane”
- Prosimy upewnić się czy wybrany przez Państwa numer jest prawidłowy.
- Prosimy sprawdzić czy możliwe jest połączenie się z dowolnym innym numerem.
Jeśli przy wybieraniu numeru słychać krótkie impulsy oraz po wybraniu numeru w słuchawce nadal słychać ciągły sygnał, należy przełączyć w aparacie telefonicznym tryb wybierania numeru na tonowy.
Oznaczenia przy przełączniku w większości przypadków mają postać „T/P” lub „TONE/PULSE”. Aparat taki musi być ustawiony w pozycji wybierania tonowego czyli „T” lub „TONE”.
Prosimy zrobić restart modemu odłączając go od zasilania na 15 – 20 sekund.
Prosimy sprawdzić czy po podniesieniu słuchawki pojawia się sygnał.
Jeśli jest sygnał to należy wykonać testowe połączenie.
Jeśli w słuchawce nie ma sygnału wówczas należy sprawdzić aparat telefoniczny.
Prosimy również sprawdzić podłączenie kabla zasilającego modem oraz w przypadku posiadania aparatu bezprzewodowego - zasilanie stacji bazowej.
W przeciwieństwie do tradycyjnej telefonii, usługa TOYAtel nie będzie funkcjonować, ponieważ modem kablowy do poprawnego działania potrzebuje zasilania.