Menu główne

🔍
Telefonia
WSPARCIE TECHNICZNE
  • W które wejście w Urządzeniu dostępowym (modemie/terminalu) powinna być wpięta wtyczka od telefonu?

    Kabel (RJ-11) od aparatu telefonicznego należy połączyć z modemem/terminalem, wpinając końcówkę do wyjścia Tel 1.

  • Po podłączeniu drugiego aparatu do modemu nie mam w nim sygnału.

    Należy upewnić się, że aparat został poprawnie podłączony kablem RJ-11 z modemem/terminalem (wyjście Tel 2) i została uruchomiona usługa na infolinii TOYA.

  • Nie mam sygnału w słuchawce. Co mogę zrobić we własnym zakresie?

    Prosimy zrobić restart modemu odłączając go od zasilania na 15 – 20 sekund.

    Jeśli nadal nie ma sygnału w słuchawce, należy sprawdzić :

    - czy kabel koncentryczny jest wkręcony do modemu i do gniazda abonenckiego,

    - czy zasilacz modemu jest włożony do gniazdka z prądem,

     - czy zasilanie stacji bazowej przypadku posiadania aparatu bezprzewodowego również włożone jest do gniazdka z prądem,
    - czy końcówka kabla telefonicznego (RJ-11) łączącego aparat z modemem kablowym jest poprawnie włożony do  aparatu i do wyjścia oznaczonego Tel 1 w modemie.

  • Nie można się do mnie dodzwonić. Co mogę zrobić we własnym zakresie?

    Prosimy zrobić restart modemu odłączając go od zasilania na 15 – 20 sekund.

    Należy również sprawdzić :

    - czy kabel koncentryczny jest wkręcony do modemu i do gniazda abonenckiego,

    - czy zasilacz modemu jest włożony do gniazdka z prądem,

     - czy zasilanie stacji bazowej przypadku posiadania aparatu bezprzewodowego również włożone jest do gniazdka z prądem,
    - czy końcówka kabla telefonicznego (RJ-11) łączącego aparat z modemem kablowym jest poprawnie włożony do  aparatu i do wyjścia oznaczonego Tel 1 w modemie.

    Jeśli jest sygnał w słuchawce, a nadal nie można się do Państwa dodzwonić,  prosimy skontaktować się z Pomocą Techniczną TOYAtel.

  • Nie mogę wykonać połączenia.

    Jeśli po wybraniu numeru słychać komunikat: „Przepraszamy, połączenie nie może być zrealizowane”
    - Prosimy upewnić  się czy wybrany przez Państwa numer jest prawidłowy.
    - Prosimy sprawdzić czy możliwe jest połączenie się z dowolnym innym numerem.

    Jeśli przy wybieraniu numeru słychać krótkie impulsy oraz po wybraniu numeru w słuchawce nadal słychać ciągły sygnał, należy przełączyć w aparacie telefonicznym tryb wybierania numeru na tonowy.
    Oznaczenia przy przełączniku w większości przypadków  mają postać „T/P” lub „TONE/PULSE”. Aparat taki musi być ustawiony w pozycji wybierania tonowego czyli „T” lub „TONE”.

  • Rozmówca mnie nie słyszy/ja nie słyszę rozmówcy.

    Prosimy zrobić restart modemu odłączając go od zasilania na 15 – 20 sekund.

    Prosimy sprawdzić czy po podniesieniu słuchawki pojawia się sygnał.

    Jeśli jest sygnał to należy wykonać testowe połączenie.

    Jeśli w słuchawce nie ma sygnału wówczas należy sprawdzić aparat telefoniczny.
    Prosimy również sprawdzić podłączenie kabla zasilającego modem oraz w przypadku posiadania aparatu bezprzewodowego - zasilanie stacji bazowej.

  • Jest awaria energetyczna w moim budynku i usługa TOYAtel nie działa.

    W przeciwieństwie do tradycyjnej  telefonii, usługa TOYAtel nie będzie funkcjonować, ponieważ modem kablowy do poprawnego działania potrzebuje zasilania.