Menu główne

🔍
Internet
PYTANIA OGÓLNE
  • Jak złożyć zamówienie na podłączenie Internetu?

    Zamówienie można złożyć dzwoniąc na numer infolinii : 42 6333 888  lub wypełniając formularz znajdujący się na stronie internetowej zamow.toya.net.pl. Można również podpisać stosowną Umowę w Biurze Obsługi Abonenta.

  • W jakich dniach czynne są Biura Obsługi Abonenta w Łodzi?

    Biura Obsługi Abonenta są do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 - 19.00. Szczegółowe informacje znajdziecie Państwo na  https://toya.net.pl/kontakt-boa .

  • W jakich godzinach mogę dzwonić do Działu Pomocy TOYAnet?

    Dział Pomocy TOYAnet jest do Państwa dyspozycji w godzinach 8:00 – 22:00. Wystarczy zadzwonić pod numer 42 6333 888 lub wypełnić formularz zgłoszeniowy https://toya.net.pl/kontakt-boa .

  • Jakie są wymagania sprzętowe aby Internet TOYA działał u mnie poprawnie?

    Do współpracy z usługą TOYAnet niezbędne jest urządzenie obsługujące protokół TCP/IP w wersji 4.

    Konfiguracja rekomendowana dla usług o przepustowości do 80Mb/s:

    - procesor Pentium IV 3.0 GHz lub inny podobnej wydajności,

    - system operacyjny Microsoft Windows 7 z zainstalowanymi wszystkimi aktualizacjami ze strony producenta,

    - 1024 MB pamięci RAM,

    - karta sieciowa Ethernet 10/100/1000 Mb/s,

    - w przypadku podłączenia bezprzewodowego z modemem z opcja WiFi, karta sieciowa, zgodna ze standardem IEEE 802.11 b/g/n.

    Konfiguracja rekomendowana dla usług o przepustowości 80Mb/s i większej:

    - procesor i3 lub inny podobnej wydajności,

    - system operacyjny Microsoft Windows 7 z zainstalowanymi wszystkimi aktualizacjami ze strony producenta,

    - 4096 MB pamięci RAM,

    - karta sieciowa Ethernet 10/100/1000 Mb/s,

    - w przypadku podłączenia bezprzewodowego z modemem z opcja WiFi, karta sieciowa zgodna ze standardem IEEE 802.11 b/g/n.

    Konfiguracja minimalna dla usług o przepustowości do 80Mb/s:

    - procesor 2.0 GHz,

    - system operacyjny Windows 2000 lub nowszy* z zainstalowanymi wszystkimi aktualizacjami ze strony producenta,

    - 512MB pamięci RAM,

    - karta sieciowa Ethernet 10/100 Mb/s,

    - w przypadku podłączenia bezprzewodowego z modemem z opcja WiFi, karta sieciowa zgodna ze standardem IEEE 802.11 b/g/n.

    Konfiguracja minimalna dla usług o przepustowości 80Mb/s i większej:

    - procesor Core 2 Duo 2.0 GHz lub inny podobnej wydajności,

    - system operacyjny Windows 7 lub nowszy z zainstalowanymi wszystkimi aktualizacjami ze strony producenta,

    - 2048 MB pamięci RAM,

    - karta sieciowa Ethernet 10/100/1000 Mb/s,

    - w przypadku podłączenia bezprzewodowego z modemem z opcja WiFi, karta sieciowa zgodna ze standardem IEEE 802.11 b/g/n.

    * ze względu na brak wsparcia producenta dla systemów Microsoft Windows do wersji Vista włącznie, zalecamy zakup komputera wyposażonego w system operacyjny Windows 7 lub nowszy.

    Wraz z Urządzeniem dostępowym dostarczany jest kabel Ethernet o długości 1 metra. Jeżeli odległość od urządzenia klienta do Urządzenia dostępowego TOYA przekracza tę odległość, konieczne jest zakupienia przez Abonenta dłuższego przewodu Ethernet. Przewód taki powinien być opisany jako spełniający wymagania kategorii 5e lub 6.

    W przypadku podłączenia do Urządzenia dostępowego TOYA dodatkowego routera lub przełącznika zakupionego przez Abonenta, konieczna jest werykacja czy urządzenie to ma wydajność pozwalającą na obsługę wybranego pakietu TOYAnet. Jeżeli komputer podłączony poprzez takie urządzenie ma problem z uzyskaniem przepustowości wykupionego pakietu to werykację taką najlepiej wykonać podłączając komputer wprost do Urządzenia dostępowego.

  • Z jakimi systemami operacyjnymi współpracuje Internet w sieci TOYAnet?

    Internet w sieci TOYAnet można uruchomić na każdym systemie operacyjnym, który posiada obsługę protokołu TCP/IP, np. DOS, Windows, Unix, Linux, BSD, MacOS, BeOS, Novell, OS/2, Workbench, QNX, Amix, Android, Firefox OS, Chrome OS.

  • Czy w moim miejscu zamieszkania jest możliwość podłączenia Internetu w sieci TOYA?

    Prosimy sprawdzić dostępność usługi dzwoniąc na nr infolinii tel. 42 6333 888 lub na stronie toya.net.pl

  • Czy TOYA dostarcza internet używając światłowodu?

    Tak, w wybranych lokalizacjach używana jest technologia FTTH - GPON.

  • Jakie dokumenty potrzebne są do podpisania umowy?

    W celu podpisania Umowy abonenckiej należy okazać dowód tożsamości oraz tytuł prawny do lokalu, w którym zainstalowane ma być przyłącze Internetowe (np. przydział lokalu, odpis z księgi wieczystej, umowę najmu itp. ). Osoba prawna/ jednostka organizacyjna powinna dodatkowo posiadać odpis z rejestru działalności gospodarczej, NIP i REGON.

  • Czy Internet stacjonarny w TOYA posiada limity danych?

    Nie. Internet stacjonarny TOYA nie posiada żadnych limitów danych.

  • Jaka jest różnica między Internetem stacjonarnym a mobilnym?

    Internet mobilny korzysta z połączeń sieci komórkowych. Prędkość działania Internetu mobilnego zależna jest od wielu czynników takich jak : odległość od nadajnika, ilość osób podłączonych do nadajnika, typu połączenia (GPRS, EDGS, 3G, HSPA, LTE).

    Internet stacjonarny charakteryzuje się niezawodnością i stabilnością działania oraz gwarancją wybranej prędkości.

  • Ile urządzeń mogę podłączyć do modemu TOYA?

    W ramach każdego abonamentu można podłączyć do 32 urządzeń. Jeśli mają one być podłączone przewodowo, do modemu należy podłączyć urządzenie rozdzielające sygnał (np. switch, router, hub).

  • Czym różni się zwykły modem kablowy od modemu WIFI?

    Do zwykłego modemu kablowego urządzenie podłączane jest kablem ETHERNET, a opcja WIFI pozwala na bezprzewodową łączność z Internetem.

  • Jaka jest różnica między modemem WIFI a WIFI Plus?

    Modem WIFI działa na częstotliwości 2.4 GHz. Jest to najbardziej popularne pasmo wykorzystywane w Polsce. Ze względu na dużą popularność sprzętów wykorzystujących pasmo 2.4 GHz, ilość sieci w naszym otoczeniu bywa ogromna, a w efekcie sieć WIFI 2.4 GHz jest bardziej obciążona przez sąsiednie sieci.

    Modem WIFI Plus oferuje dwuzakresowe działanie – na paśmie 2.4 GHz i  5 GHz. Dzięki możliwości wykorzystania częstotliwości 5 GHz, kanały wewnątrz pasma nie nachodzą na siebie, są bardziej odizolowane, a co za tym idzie - zakłócenia są znikome. Osiągniemy dużo lepsze prędkości w sieci bezprzewodowej i będziemy mogli w pełni wykorzystać bardzo szybkie łącze internetowe. WIFI Plus zdecydowanie zmniejszy konflikty między różnymi sieciami, co wpływa pozytywnie na stabilność sieci i jej prędkość. Sieci nadające na paśmie 5GHz nie wchodzą w konflikt   z sieciami i innymi urządzeniami nadającymi w częstotliwości 2.4GHz, więc mamy dużo więcej "miejsca" dla siebie (chociażby ze względu na mniejszą popularność droższego sprzętu wykorzystującego wyższe pasma).

Przejdź do profilu na Facebooku
Skontaktuj się z BOA