Aby założyć konto na Portalu TOYA należy upewnić się, że posiadają Państwo „kartę aktywacyjną”, na której znajduje się indywidualny kod abonenta oraz jednorazowe hasło. Jeśli nie posiadają Państwo takiej karty, należy zadzwonić na infolinię pod numer 42 6333 888 lub udać się do dowolnego Biura Obsługi Abonenta.
Należy sprawdzić, że wpisywane hasło jest właściwe oraz czy na klawiaturze komputera nie jest wciśnięty klawisz CAPS LOCK (wielkość liter) i/lub włączona blokada klawiszy numerycznych (NUM LOCK) Jeśli hasło jest poprawne, należy sprawdzić czy poprawny jest też login.
Poprawny login to Państwa adres email w TOYA lub adres z innej domeny, z pomocą którego, było rejestrowane konto w eBOA. Jeśli nie posiadacie Państwo konta w eBOA należy zarejestrować się korzystając z formularza rejestracji.
E-mail w domenie TOYA to na przykład:
jan.kowalski@toya.net.pl lub [kod_abonenta]@toya.net.pl
Natomiast adresy z innej domeny na przykład: xyz@gmail.com, xyz@onet.pl.
Jeśli nie pamiętacie Państwo hasła , należy skorzystać z opcji Reset hasła.
Serwery poczty przychodzącej i wychodzącej dla poszczególnych miast:
Łódź, Pisz, Pabianice, Kraków: mail.toya.net.pl
Piotrków: mail.piotrkow.net.pl
Kutno: mail.ktvk.pl
Mysłowice: mail.mtvk.pl
Przemyśl: mail.ptvk.pl
Port serwera poczty przychodzącej IMAP szyfrowanego SSL: 993
Port serwera poczty przychodzącej POP3 szyfrowanego SSL: 995
Port serwera poczty wychodzącej SMTP szyfrowanego SSL: 465
Port serwera poczty wychodzącej SMTP szyfrowanego TLS: 587
Serwer poczty wychodzącej SMTP wymaga uwierzytelnienia pełnym adresem email.
Jeżeli nie można skorzystać z połączenia szyfrowanego:
Port serwera poczty przychodzącej POP3 nieszyfrowanego: 110
Port serwera poczty wychodzącej SMTP nieszyfrowanego: 587
Aby zmienić/dodać alias(y) pocztowe, niezbędny jest kontakt z Działem Pomocy TOYAnet.
W takim przypadku należy podać inną nazwę konta, np. kowalk. TOYA nie uczestniczy w sporach dotyczących rezerwacji nazw w naszym systemie.
Zmiana nazwy użytkownika w systemie nie jest możliwa, natomiast dowolnie możemy zmieniać aliasy pocztowe.
Należy sprawdzić, czy program pocztowy, którego Państwo używacie, jest odpowiednio skonfigurowany oraz czy nazwa użytkownika i hasło są poprawnie wpisane. Alternatywną drogą weryfikacji, czy usługa e-mail działa, jest odebranie poczty przez Portal Abonenta.
Przyczyn tego typu problemu może być wiele, dlatego proponujemy, aby osoby mające trudności z wysyłaniem wiadomości na nasz serwer pocztowy skontaktowali się z nami lub powiadomiły operatora, u którego zainstalowali skrzynkę pocztową.
Jeśli zgodzili się Państwo na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej, należy potwierdzić ten fakt również na naszej stronie. Po potwierdzeniu okienko nie będzie już widoczne.
Spam, czyli otrzymywanie niechcianej poczty, jest w Polsce wykroczeniem. Jeżeli osoba, która wysyła spam, należy do sieci TOYAnet, prosimy o kontakt z Działem Pomocy TOYAnet. Jeżeli spam jest wysyłany spoza naszej sieci, proponujemy zapoznać się z instrukcją umieszczoną na stronie www.spamcop.net.
Prawdopodobnie zostały źle wpisane ustawienia serwera proxy lub przeglądarka internetowa uległa uszkodzeniu. W drugim przypadku proponujemy zainstalować alternatywną przeglądarkę, np. Mozilla Firefox
Prawdopodobnie została źle ustawiona data w systemie lub przeglądarka internetowa uległa uszkodzeniu. W drugim przypadku proponujemy zainstalować alternatywną przeglądarkę.
W przypadku niektórych komunikatorów głosowych/video zazwyczaj konieczne jest posiadanie przez OBIE strony publicznego adresu IP. Prosimy zapoznać się z działem pomocy konkretnego komunikatora.
Jeżeli poza innymi usługami Internetowymi nie działa tylko komunikator, najczęstszą przyczyną jest awaria operatora danego komunikatora.
Należy sprawdzić, czy serwer, z którego Państwo korzystacie, posiada możliwość wysyłania wiadomości.
Aby osoby spoza sieci TOYAnet mogły zalogować się na serwer FTP, niezbędne jest posiadanie publicznego adresu IP. Wniosek o przydzielenie publicznego adresu IP można znaleźć na stronie eboa w dziale Internet.
Najprostszą metodą jest zakup routera, który utworzy sieć lokalną.
Przyczyn tego typu problemów może być wiele. Najczęściej spotykanymi są błędnie skonfigurowane zapory sieciowe (firewall) lub systemy operacyjne.
Możliwośc zmiany hasła znajduje się na stronie eBOA w dziale Twoje konto (wymagane jest wcześniejsze zalogowanie się użytkownika w Portalu Abonenta).
Stronę należy stworzyć we własnym zakresie, TOYA udostępnia jedynie miejsce na Państwa witrynę.
Jednym z wygodniejszych sposobów przesyłania plików na serwer TOYAnet jest skorzystanie z programu Total Commander.
Total Commander jest bardzo użytecznym menadżerem plików o dawnej nazwie Windows Commander. Aplikacja jest świetnym zastępcą systemowego Explorera, dodatkowo zawiera w sobie bardzo dobrego klienta FTP. TC posiada czytelny i konfigurowalny interfejs oraz szereg opcji takich jak kompresja/dekompresja archiwów ZIP, ARJ, UC, ACE, LHA i wiele więcej.
Aby połączyć się z serwerem TOYAnet, należy wykonać następujące czynności:
Pobieramy instalacyjną wersję programu Total Commander.
Uruchamiamy plik instalacyjny. Podczas instalacji, użytkownik będzie proszony o podanie wersji językowej, folderu oraz wybrania dodatkowych składników.
Po instalacji uruchamiamy Total Commander.
Podczas pierwszego uruchomienia aplikacji użytkownik zostanie zapytany o konfigurację programu.
Naciskamy przycisk OK.
Z górnego menu wybieramy Sieć i opcję FTP Połączenie...
Naciskamy przycisk Nowe połączenie...
Sesja: np. moja strona TOYAnetUpewniamy się czy opcje dotyczące połączenia są prawidłowo wpisane:
Dodatkowo zaznaczmy opcję Użyj trybu pasywnego do transferu i potwierdzamy przyciskiem OK.
W oknie Połączony z wybieramy moja strona TOYAnet i naciskamy przycisk Połącz.
W lewym panelu umieszczone są pliki i foldery na Państwa dysku, zaś w prawym panelu pliki i foldery na serwerze TOYAnet.
W lewym panelu przechodzimy do folderu, w którym znajduje się stworzona przez Państwa strona WWW np. folder Moja Strona WWW, w prawym panelu znajduje się zawartość katalogu przeznaczona na stronę WWW.
Przy pierwszym połączeniu zalecane jest skasowanie (przycisk F8) pliku index.html w prawym panelu.
Zaznaczamy (klawisz Insert) pliki stworzonej strony WWW i naciskamy przycisk F5 Kopiowanie.
Nazwy plików nie mogą zawierać niedozwolonych znaków takich jak znak spacji czy ę, ć, ó, ą itp.
Potwierdzamy przyciskiem OK.
Jeżeli na serwerze TOYAnet znajdują się już pliki o tej samej nazwie pojawi sie powyższe okno. Wybieramy przycisk Nadpisz wszystkie.
Po skończonej operacji kopiowania, wybieramy przycisk Rozłącz.
Adres Państwa strony WWW to: strony.toya.net.pl/~login
Poniżej znajduje się wykaz skrótów dla programu Total Commander.
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się. | Zapomniałem hasła
Jeśli dotychczas nie korzystałeś z eBOA, nie pamiętasz adresu email, który podałeś przy umowie, lub zagubiłeś otrzymane hasło, możesz ponownie zarejestrować i zalogować się do eBOA, używając uproszczonej metody z wykorzystaniem numer telefonu.