Aby założyć konto na Portalu TOYA należy upewnić się, że posiadają Państwo „kartę aktywacyjną”, na której znajduje się indywidualny kod abonenta oraz jednorazowe hasło. Jeśli nie posiadają Państwo takiej karty, należy zadzwonić na infolinię pod numer 42 6333 888 lub udać się do dowolnego Biura Obsługi Abonenta.
Należy sprawdzić, że wpisywane hasło jest właściwe oraz czy na klawiaturze komputera nie jest wciśnięty klawisz CAPS LOCK (wielkość liter) i/lub włączona blokada klawiszy numerycznych (NUM LOCK) Jeśli hasło jest poprawne, należy sprawdzić czy poprawny jest też login.
Poprawny login to Państwa adres email w TOYA lub adres z innej domeny, z pomocą którego, było rejestrowane konto w eBOA. Jeśli nie posiadacie Państwo konta w eBOA należy zarejestrować się korzystając z formularza rejestracji.
E-mail w domenie TOYA to na przykład:
jan.kowalski@toya.net.pl lub [kod_abonenta]@toya.net.pl
Natomiast adresy z innej domeny na przykład: xyz@gmail.com, xyz@onet.pl.
Jeśli nie pamiętacie Państwo hasła , należy skorzystać z opcji Reset hasła.
Serwery poczty przychodzącej i wychodzącej dla poszczególnych miast:
Łódź, Pisz, Pabianice, Kraków: mail.toya.net.pl
Piotrków: mail.piotrkow.net.pl
Kutno: mail.ktvk.pl
Mysłowice: mail.mtvk.pl
Przemyśl: mail.ptvk.pl
Port serwera poczty przychodzącej IMAP szyfrowanego SSL: 993
Port serwera poczty przychodzącej POP3 szyfrowanego SSL: 995
Port serwera poczty wychodzącej SMTP szyfrowanego SSL: 465
Port serwera poczty wychodzącej SMTP szyfrowanego TLS: 587
Serwer poczty wychodzącej SMTP wymaga uwierzytelnienia pełnym adresem email.
Jeżeli nie można skorzystać z połączenia szyfrowanego:
Port serwera poczty przychodzącej POP3 nieszyfrowanego: 110
Port serwera poczty wychodzącej SMTP nieszyfrowanego: 587
Aby zmienić/dodać alias(y) pocztowe, niezbędny jest kontakt z Działem Pomocy TOYAnet.
W takim przypadku należy podać inną nazwę konta, np. kowalk. TOYA nie uczestniczy w sporach dotyczących rezerwacji nazw w naszym systemie.
Zmiana nazwy użytkownika w systemie nie jest możliwa, natomiast dowolnie możemy zmieniać aliasy pocztowe.
Należy sprawdzić, czy program pocztowy, którego Państwo używacie, jest odpowiednio skonfigurowany oraz czy nazwa użytkownika i hasło są poprawnie wpisane. Alternatywną drogą weryfikacji, czy usługa e-mail działa, jest odebranie poczty przez Portal Abonenta.
Przyczyn tego typu problemu może być wiele, dlatego proponujemy, aby osoby mające trudności z wysyłaniem wiadomości na nasz serwer pocztowy skontaktowali się z nami lub powiadomiły operatora, u którego zainstalowali skrzynkę pocztową.
Jeśli zgodzili się Państwo na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej, należy potwierdzić ten fakt również na naszej stronie. Po potwierdzeniu okienko nie będzie już widoczne.
Spam, czyli otrzymywanie niechcianej poczty, jest w Polsce wykroczeniem. Jeżeli osoba, która wysyła spam, należy do sieci TOYAnet, prosimy o kontakt z Działem Pomocy TOYAnet. Jeżeli spam jest wysyłany spoza naszej sieci, proponujemy zapoznać się z instrukcją umieszczoną na stronie www.spamcop.net.
Prawdopodobnie zostały źle wpisane ustawienia serwera proxy lub przeglądarka internetowa uległa uszkodzeniu. W drugim przypadku proponujemy zainstalować alternatywną przeglądarkę, np. Mozilla Firefox
Prawdopodobnie została źle ustawiona data w systemie lub przeglądarka internetowa uległa uszkodzeniu. W drugim przypadku proponujemy zainstalować alternatywną przeglądarkę.
W przypadku niektórych komunikatorów głosowych/video zazwyczaj konieczne jest posiadanie przez OBIE strony publicznego adresu IP. Prosimy zapoznać się z działem pomocy konkretnego komunikatora.
Jeżeli poza innymi usługami Internetowymi nie działa tylko komunikator, najczęstszą przyczyną jest awaria operatora danego komunikatora.
Należy sprawdzić, czy serwer, z którego Państwo korzystacie, posiada możliwość wysyłania wiadomości.
Aby osoby spoza sieci TOYAnet mogły zalogować się na serwer FTP, niezbędne jest posiadanie publicznego adresu IP. Wniosek o przydzielenie publicznego adresu IP można znaleźć na stronie eboa w dziale Internet.
Najprostszą metodą jest zakup routera, który utworzy sieć lokalną.
Przyczyn tego typu problemów może być wiele. Najczęściej spotykanymi są błędnie skonfigurowane zapory sieciowe (firewall) lub systemy operacyjne.
Możliwośc zmiany hasła znajduje się na stronie eBOA w dziale Twoje konto (wymagane jest wcześniejsze zalogowanie się użytkownika w Portalu Abonenta).