Menu główne

🔍
Internet
WSPARCIE www, poczta
  • W jaki sposób założyć konto na Portalu TOYA?

    Aby założyć konto na Portalu TOYA należy upewnić się, że posiadają Państwo  „kartę aktywacyjną”, na której znajduje się indywidualny kod abonenta oraz jednorazowe hasło. Jeśli nie posiadają Państwo takiej karty, należy zadzwonić na infolinię pod numer 42 6333 888 lub udać się do dowolnego Biura Obsługi Abonenta.

  • Jaką nazwę mają serwery poczty wychodzącej i przychodzącej (POP3/SMTP)?

    Serwery poczty przychodzącej i wychodzącej dla poszczególnych miast:


    Łódź, Pisz, Pabianice, Kraków: mail.toya.net.pl

    Piotrków: mail.piotrkow.net.pl

    Kutno: mail.ktvk.pl

    Mysłowice: mail.mtvk.pl

    Przemyśl: mail.ptvk.pl

    Port serwera poczty przychodzącej IMAP szyfrowanego SSL: 993 

    Port serwera poczty przychodzącej POP3 szyfrowanego SSL: 995

    Port serwera poczty wychodzącej SMTP szyfrowanego SSL: 465

    Port serwera poczty wychodzącej SMTP szyfrowanego TLS: 587 lub 25 (niezalecany) 

    Serwer poczty wychodzącej SMTP wymaga uwierzytelnienia pełnym adresem email.

    Jeżeli nie można skorzystać z połączenia szyfrowanego:

    Port serwera poczty przychodzącej POP3 nieszyfrowanego: 110

    Port serwera poczty wychodzącej SMTP nieszyfrowanego: 587 lub 25 (niezalecany) 

  • Chciałbym zmienić/dodać alias(y) pocztowe.

    Aby zmienić/dodać alias(y) pocztowe, niezbędny jest kontakt z Działem Pomocy TOYAnet.

  • Chcę, aby moje konto nazywało się kowalski, natomiast Administratorzy powiadomili mnie, że takie konto już istnieje. Co mam zrobić?

    W takim przypadku należy podać inną nazwę konta, np. kowalk. TOYA nie uczestniczy w sporach dotyczących rezerwacji nazw w naszym systemie.

  • Czy mogę zmienić nazwę użytkownika?

    Zmiana nazwy użytkownika w systemie nie jest możliwa, natomiast dowolnie możemy zmieniać aliasy pocztowe.

  • Nie mogę odebrać poczty e-mail.

    Należy sprawdzić, czy program pocztowy, którego Państwo używacie, jest odpowiednio skonfigurowany oraz czy nazwa użytkownika i hasło są poprawnie wpisane. Alternatywną drogą weryfikacji, czy usługa e-mail działa, jest odebranie poczty przez Portal Abonenta.

  • Dlaczego czasem nie docierają do mnie wysłane przez innych listy e-mail?

    Przyczyn tego typu problemu może być wiele, dlatego proponujemy, aby osoby mające trudności z wysyłaniem wiadomości na nasz serwer pocztowy skontaktowali się z nami lub powiadomiły operatora, u którego zainstalowali skrzynkę pocztową.

  • Mam konto na Portalu TOYA i zawsze po zalogowaniu pokazuje się okienko z ekofakturą.

    Jeśli zgodzili się Państwo na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej, należy potwierdzić ten fakt również na naszej stronie. Po potwierdzeniu okienko nie będzie już widoczne.

  • Na moją skrzynkę pocztową w TOYAnet dostaję niechcianą pocztę (spam).

    Spam, czyli otrzymywanie niechcianej poczty, jest w Polsce wykroczeniem. Jeżeli osoba, która wysyła spam, należy do sieci TOYAnet, prosimy o kontakt z Działem Pomocy TOYAnet. Jeżeli spam jest wysyłany spoza naszej sieci, proponujemy zapoznać się z instrukcją umieszczoną na stronie www.spamcop.net.

  • Nie mogę się zalogować do Portalu Abonenta.

    Jeżeli po próbie zalogowania się w Portalu Abonenta wyskakuje komunikat, że sesja straciła ważność, należy usunąć w przeglądarce wszystkie pliki cookie. Alternatywnym sposobem jest instalacja innej przeglądarki, np. Mozilla Firefox.

  • Nie mogę otwierać tylko stron WWW.

    Prawdopodobnie zostały źle wpisane ustawienia serwera proxy lub przeglądarka internetowa uległa uszkodzeniu. W drugim przypadku proponujemy zainstalować alternatywną przeglądarkę, np. Mozilla Firefox

  • Nie mogę otwierać tylko szyfrowanych stron WWW.

    Prawdopodobnie została źle ustawiona data w systemie lub przeglądarka internetowa uległa uszkodzeniu. W drugim przypadku proponujemy zainstalować alternatywną przeglądarkę.

  • Zainstalowałem komunikator. Dlaczego nie słyszę/nie widzę mojego rozmówcy?

    W przypadku niektórych komunikatorów głosowych/video zazwyczaj konieczne jest posiadanie przez OBIE strony publicznego adresu IP.  Prosimy zapoznać się z działem pomocy konkretnego komunikatora.

  • Nie działa mi tylko komunikator internetowy.

    Jeżeli poza innymi usługami Internetowymi nie działa tylko komunikator, najczęstszą przyczyną jest awaria operatora danego komunikatora.

  • Nie mogę wysyłać wiadomości na grupy dyskusyjne.

    Należy sprawdzić, czy serwer, z którego Państwo korzystacie, posiada możliwość wysyłania wiadomości. Serwery grup dyskusyjnych mające taką możliwość to:news.atman.pl

  • Zainstalowałem serwer FTP i nikt nie może się na niego zalogować.

    Aby osoby spoza sieci TOYAnet mogły zalogować się na serwer FTP, niezbędne jest posiadanie publicznego adresu IP. Wniosek o przydzielenie publicznego adresu IP można znaleźć na stronie eboa w dziale Internet.

  • Co mam zrobić, aby inne osoby w sieci (podłączone do tego samego modemu) mogły przeglądać moje pliki?

    Najprostszą metodą jest zakup routera, który utworzy sieć lokalną.

  • Nie działa mi oprogramowanie P2P.

    Przyczyn tego typu problemów może być wiele. Najczęściej spotykanymi są błędnie skonfigurowane zapory sieciowe (firewall) lub systemy operacyjne.

  • Czy mogę osobiście zmienić hasło do skrzynki pocztowej?

    Możliwośc zmiany hasła znajduje się na stronie eBOA w dziale Twoje konto (wymagane jest wcześniejsze zalogowanie się użytkownika w Portalu Abonenta).

  • Czy TOYA stworzy dla mnie stronę WWW?

    Stronę należy stworzyć we własnym zakresie, TOYA udostępnia jedynie miejsce na Państwa witrynę.

  • W jaki sposób umieścić własną stronę WWW na serwerze TOYAnet?
    1. Total Commander

    Jednym z wygodniejszych sposobów przesyłania plików na serwer TOYAnet jest skorzystanie z programu Total Commander.

    Total Commander jest bardzo użytecznym menadżerem plików o dawnej nazwie Windows Commander. Aplikacja jest świetnym zastępcą systemowego Explorera, dodatkowo zawiera w sobie bardzo dobrego klienta FTP. TC posiada czytelny i konfigurowalny interfejs oraz szereg opcji takich jak kompresja/dekompresja archiwów ZIP, ARJ, UC, ACE, LHA i wiele więcej.

    Aby połączyć się z serwerem TOYAnet, należy wykonać następujące czynności:

    Pobieramy instalacyjną wersję programu Total Commander.

    Uruchamiamy plik instalacyjny. Podczas instalacji, użytkownik będzie proszony o podanie wersji językowej, folderu oraz wybrania dodatkowych składników.

    Po instalacji uruchamiamy Total Commander.

    Podczas pierwszego uruchomienia aplikacji użytkownik zostanie zapytany o konfigurację programu.
    Naciskamy przycisk OK.

    Z górnego menu wybieramy Sieć i opcję FTP Połączenie...

     

    http://moya.toya.net.pl/static/images/www_tc/www_tc_004.jpg

    Naciskamy przycisk Nowe połączenie...

     


    Sesja: np. moja strona TOYAnetUpewniamy się czy opcje dotyczące połączenia są prawidłowo wpisane:

    • Nazwa hosta: strony.toya.net.pl
    • Użytkownik: (Państwa nazwa użytkownika taka jak podczas logowania do poczty) 
    • Hasło: (Państwa hasło takie jak podczas logowania do poczty)

    Dodatkowo zaznaczmy opcję Użyj trybu pasywnego do transferu i potwierdzamy przyciskiem OK.

     

    http://moya.toya.net.pl/static/images/www_tc/www_tc_006.jpg

    W oknie Połączony z wybieramy moja strona TOYAnet i naciskamy przycisk Połącz.

    W lewym panelu umieszczone są pliki i foldery na Państwa dysku, zaś w prawym panelu pliki i foldery na serwerze TOYAnet.
    W lewym panelu przechodzimy do folderu, w którym znajduje się stworzona przez Państwa strona WWW np. folder Moja Strona WWW, w prawym panelu znajduje się zawartość katalogu przeznaczona na stronę WWW.
    Przy pierwszym połączeniu zalecane jest skasowanie (przycisk F8) pliku index.html w prawym panelu.

     


    Zaznaczamy (klawisz Insert) pliki stworzonej strony WWW i naciskamy przycisk F5 Kopiowanie.
    Nazwy plików nie mogą zawierać niedozwolonych znaków takich jak znak spacji czy ę, ć, ó, ą itp.

    http://moya.toya.net.pl/static/images/www_tc/www_tc_009.jpg

    Potwierdzamy przyciskiem OK.

     

    http://moya.toya.net.pl/static/images/www_tc/www_tc_010.jpg

    Jeżeli na serwerze TOYAnet znajdują się już pliki o tej samej nazwie pojawi sie powyższe okno. Wybieramy przycisk Nadpisz wszystkie.

     


    Po skończonej operacji kopiowania, wybieramy przycisk Rozłącz.

    Adres Państwa strony WWW to: strony.toya.net.pl/~login

    Poniżej znajduje się wykaz skrótów dla programu Total Commander.

    • F1 - Pomoc
    • F2 - Ponownie odczytuje zawartość źródłowego okna
    • F3 - Wyświetla zawartość pliku
    • F4 - Edytuje plik
    • F5 - Kopiuje pliki
    • F6 - Zmienia nazwę lub przenosi pliki
    • F7 - Tworzy katalog
    • F8 - Kasuje pliki
    • F9 - Włącza górne menu na aktywnym oknem
    • F10 - Włącza lewe menu lub wyłącza menu
    • ALT+F1 - Zmienia napęd w lewym oknie
    • ALT+F2 - Zmienia napęd w prawym oknie
    • ALT+F3 - Aktywuje alternatywną (wewnętrzną lub wewnętrzną) przeglądarkę
    • ALT+F4 - Wyjście
    • ALT+F5 - Pakuje plik
    • ALT+SHIFT+F5 - Pakuje plik
    • ALT+F7 - Wyszukuje
    • ALT+F8 - Otwiera historię komend linii poleceń
    • ALT+F9 - Rozpakowuje
    • ALT+F10 - Otwiera okno dialogowe z aktualnym drzewem katalogowym
    • SHIFT+F2 - Porównuje pliki
    • SHIFT+F3 - Wyświetla zawartość aktywnego pliku pod kursorem (gdy jest zaznaczonych wiele plików)
    • SHIFT+F4 - Tworzy nowy plik tekstowy i wczytuje go do edytora
    • SHIFT+F5 - Kopiuje plik wraz ze zmianą nazwy w tym samym katalogu
    • SHIFT+F10 - Wyświetla menu kontekstowe
    • SHIFT+CTRL+F5 - Tworzy skróty zaznaczonych plików (Windows 95/98/NT tylko nowa powłoka)
    • SHIFT+F6 - Zmienia nazwę plików w tym samym katalogu
    • SHIFT+ESC - Minimalizuje Total Commander do ikony
    • ALT+Lewo/Prawo - Przechodzi do poprzedniego/następnego odwiedzanego katalogu ALT+Dół - Otwiera historię odwiedzanych katalogów
    • NUM + - Rozwija wybór
    • NUM - - Zwija wybór
    • NUM * - Odwraca wybór
    • NUM / - Przywraca wybór
    • CTRL+NUM + - Zaznacza wszystko
    • CTRL+NUM - - Odznacza wybór
    • ALT+NUM + - Zaznacza wszystkie pliki z tym samym rozszerzeniem
    • CTRL+PgUp - Przechodzi do nadrzędnego katalogu
    • Backspace - Przechodzi do nadrzędnego katalogu
    • CTRL+< - Przechodzi do głównego katalogu (klawiatury EU)
    • CTRL+\ - Przechodzi do głównego katalogu (klawiatury US)
    • CTRL+PgDn - Otwiera katalog/archiwum (rozpakowuje również archiwa .EXE)
    • CTRL+ Lewo/Prawo - Otwiera katalog/archiwum i wyświetla zawartość w docelowym oknie. Jeżeli kursor nie jest ustawiony na katalogu to wyświetlana jest zawartość aktualnego katalogu.
    • CTRL+F1 - Podgląd krótki (tylko nazwy plików)
    • CTRL+F2 - Podgląd pełny (wszystkie szczegóły plików)
    • CTRL+SHIFT+F2 - Podgląd komentarzy (nowe komentarze są tworzone przez Ctrl+Z)
    • CTRL+F3 - Sortuje po nazwie
    • CTRL+F4 - Sortuje po rozszerzeniu
    • CTRL+F5 - Sortuje po dacie/czasie
    • CTRL+F6 - Sortuje po rozmiarze
    • CTRL+F7 - Nieposortowane
    • CTRL+F8 - Wyświetla drzewo katalogowe
    • CTRL+F9 - Drukuje zawartość pliku pod aktywnym kursorem
    • CTRL+F10 - Wyświetla wszystkie pliki
    • CTRL+F11 - Wyświetla tylko programy
    • CTRL+F12 - Wyświetla tylko zdefiniowane przez użytkownika pliki
    • TAB - Przełącza się pomiędzy oknami
Przejdź do profilu na Facebooku
Skontaktuj się z BOA