Menu główne

🔍
Internet
WSPARCIE TECHNICZNE
  • W jaki sposób mogę podłączyć modem kablowy/światłowodowy z komputerem?

    Modem kablowy/światłowodowy można podłączyć do komputera poprzez kartę sieciową LAN. Do modemu wifi/wifi+ można także podłączyć się bezprzewodowo. 

  • Jakiego typu kartę sieciową powinienem posiadać i gdzie ją kupić?

    Dla poprawnej współpracy z modemem kablowym wymagana jest karta standardu Ethernet o szybkości 100 Mb/s (megabitów na sekundę) lub dla pakietu o szybkości powyżej 100Mb/s karta o szybkości 1000Mb/s wyposażoną w złącze 10Base-T (RJ45) zwane potocznie skrętką. Ze względu na popularność takich kart, można je zakupić praktycznie w każdym sklepie oferującym podzespoły komputerowe. Większość komputerów posiada wbudowaną kartę sieciową. Nasi instalatorzy nie wykonują operacji montażu karty sieciowej w Państwa komputerze.

  • Uszkodził mi się komputer/system operacyjny, co mam zrobić?

    Proponujemy udać się do sklepu, w którym został zakupiony komputer. Firma TOYA nie prowadzi serwisu komputerowego.

  • Na jaki tryb powinna być ustawiona moja karta sieciowa?

    Karta sieciowa powinna być ustawiona na tryb autonegocjacji , zmiany można dokonać we właściwościach karty sieciowej (po wybraniu jej z menedżera urządzeń). 

  • Mam podłączone urządzenie bezpośrednio z modemem TOYA przewodem Ethernet, a prędkość jest niższa niż wykupiony pakiet.

    Jeżeli komputer, konsola lub inne urządzenie jest wpięte bezpośrednio do modemu kablowego, na którym świadczony jest pakiet TOYAnet lub wyższy, to wszystkie diody w modemie opisane jako ethernet (odpowiadające portom do jakich wpięte są urządzenia), powinny świecić się na kolor zielony. Kolor pomarańczowy wskazuje, że podłączone urządzenie obsługuje tylko tryb 10/100 Mbps i wymagana jest jego wymiana na urządzenie obsługujące również prędkość 1000 Mbps ( Gigabit ethernet ).

    Prędkość dostępna na urządzeniu dostępowym jest współdzielona między wszystkie urządzenia podłączone do Internetu w domu abonenta oraz między wszystkie programy działające na komputerze, komunikujące się z Internetem. Dlatego też testowanie prędkości powinno być przeprowadzone przy wyłączeniu wszystkich innych komputerów oraz programów korzystających z sieci Internet jak chociażby działające w tle oprogramowania do wymiany plików p2p np. bittorrent. Podczas pomiaru prędkości powinny być również wyłączone programy antywirusowe ze względu na opóźnienie jakie one wprowadzają wynikające ze sprawdzania zawartości przesyłanych treści.

  • Kupiłem kabel ethernet i nie działa Internet lub działa bardzo wolno.

    Należy przede wszystkim upewnić się, czy kabel został odpowiednio wpięty do Państwa urządzenia i do modemu TOYA.

    Kable ethernet (zwane potocznie skrętką) używane w sieci lokalnej oraz do przyłączenia komputera do urządzenia dostępowego powinny być opisane jako spełniające wymagania kategorii 5e lub 6. Kable opisane jako zgodne z kategorią 5 (bez litery e) powinny zostać wymienione na kable kategorii 5e lub 6, najlepiej pochodzące od markowych producentów.

  • Którą bezprzewodową kartę sieciową wybrać?

    Karta sieciowa powinna umożliwiać przyłączenie do wybranego typu komputera osobistego. Na rynku dostępne są karty sieciowe do laptopów (w postaci karty PCMCIA/ExpressCard lub wbudowanej karty MiniPCI/Mini PCIe), do komputerów osobistych (na szynie PCI) oraz uniwersalne adaptery podłączane poprzez szynę USB. Ze względu na prędkości przesyłanych informacji wyróżniamy trzy  podstawowe rodzaje kart sieciowych 802.11b, 802.11g i 802.11n. Standard 802.11b obsługuje prędkości do 11 Mbps, zaś 802.11g do 54 Mbps, 802.11n do 300Mbps. W przypadku przesyłania dużych ilości danych w sieci lokalnej (pomiędzy komputerami podłączonymi za modemem), zalecane jest korzystanie z szybszych kart obsługujących standard 802.11n. Karta sieciowa, jaka może działać w sieci TOYA, musi obsługiwać szyfrowanie WPA i współpracować z interfejsem do konfiguracji połączenia w systemie operacyjnym. Ze względów bezpieczeństwa z modemami wykorzystywanymi w sieci TOYA nie będą działać karty bez włączonego szyfrowania danych lub ze słabszym szyfrowaniem, np. WEP. Lista kart sieciowych posiadających certyfikat WiFi i obsługujących standard WPA dostępna jest na stronie www.wi-fi.org/certified_products/.

  • Jaka jest różnica pomiędzy 802.11b, 802.11g, 802.11n?

    Standard 802.11b obsługuje prędkości do 11 Mbps, 802.11g do 54 Mbps, zaś 802.11n do 300Mbps. Faktyczna prędkość wewnątrz sieci domowej jest mniejsza, ze względu na narzut protokołu radiowego oraz w dużym stopniu zależy od szybkości karty bezprzewodowej i umiejscowienia bezprzewodowego modemu kablowego. Należy również pamiętać, że urządzenia wykorzystujące pasmo 2.4 GHz, takie jak: inne sieci bezprzewodowe, mikrofalówki, telefony bezprzewodowe, bluetooth, bezprzewodowe słuchawki, myszki itp. mogą powodować zakłócenia i zmniejszenie prędkości.

  • Co to jest WEP?

    Wired Equivalent Privacy to standard szyfrowania stosowany w sieciach bezprzewodowych. Aktualnie stosowanie WEP nie jest bezpieczne. W sieci TOYA wymagane jest korzystanie z szyfrowania WPA.

  • Co to jest WPA?

    Wi-Fi Protected Access jest poprawioną wersją standardu szyfrowania WEP. Następcą WPA jest standard WPA2.

  • Co to jest SSID?

    Service Set Identifier to unikatowa nazwa (do 31 znaków), która identyfikuje jednoznacznie daną sieć bezprzewodową w eterze.

  • Jak sprawdzić, czy moja karta sieciowa obsługuje standard szyfrowania WPA?

    We właściwościach bezprzewodowego połączenia w opcji Uwierzytelnianie sieciowe powinien być wybór pomiędzy WEP, WPA, WPA-PSK i WPA2. Jeżeli do wyboru są tylko opcje WEP/Wyłączone, to należy uaktualnić sterowniki do karty sieciowej lub zmienić kartę sieciową.

  • Moja karta sieciowa nie wspiera WPA, czy będzie działać w sieci TOYA?

    Niestety ze względów bezpieczeństwa tylko karty sieciowe, które obsługują standard WPA, będą działać w sieci TOYA. W większości wypadków producenci bezprzewodowych kart sieciowych na swoich stronach internetowych opublikowali aktualne sterowniki do swoich urządzeń, które wspierają standard WPA.

  • Podczas konfiguracji bezprzewodowego połączenia system wykrył więcej niż jedną sieć bezprzewodową. Którą mam wybrać?

    Nazwa sieciowa (SSID) dla Państwa komputera została podana na karcie rejestracji.

  • Czy mogę jeden komputer podłączyć za pośrednictwem bezprzewodowej karty sieciowej, a drugi za pośrednictwem zwykłej karty sieciowej?

    Tak, można podłączyć jeden komputer za pośrednictwem bezprzewodowej karty sieciowej, a drugi przez zwykłą kartę sieciową.

  • Korzystam z Internetu poprzez port WIFI i prędkość jest niższa niż wykupiony pakiet.

    W pakietach TOYAnet lub wyższych  pełna prędkość pakietu dostępna jest wyłącznie poprzez połączenie kablowe poprzez kartę sieciową. Urządzenie dostępowe z portem bezprzewodowym pracuje w paśmie zwolnionym od zezwoleń 2.4 GHz, w którym mogą pracować również inne urządzenia bezprzewodowe, np. inne sieci bezprzewodowe, kuchenki mikrofalowe, piloty, telefony, urządzenia Bluetooth i inne. Z w/w powodów oraz ograniczeń wynikających z poszczególnych standardów sieci WIFI nie jesteśmy w stanie zagwarantować prędkości dostępnej przy połączeniu bezprzewodowym.

    Prędkość dostępna na urządzeniu dostępowym jest współdzielona między wszystkie urządzenia podłączone do Internetu w domu abonenta oraz między wszystkie programy działające na komputerze, komunikujące się z Internetem. Dlatego też testowanie prędkości powinno być przeprowadzone przy wyłączeniu wszystkich innych komputerów oraz programów korzystających z sieci Internet jak chociażby działające w tle oprogramowania do wymiany plików p2p np. bittorent. Podczas pomiaru prędkości powinny być również wyłączone programy antywirusowe ze względu na opóźnienie jakie one wprowadzają wynikające ze sprawdzania zawartości przesyłanych treści.

  • Gdzie znajdę aktualne sterowniki do kart sieciowych?

    Aktualnych sterowników do kart sieciowych należy szukać na stronach internetowych producentów.

  • Co zrobić, jeżeli w wyniku przepięcia, jakie miało miejsce w mieszkaniu, modem przestał działać?

    Prosimy o kontakt z Pomocą TOYAnet  pod numerem 42 6333 888.

  • Po zmianie komputera/karty sieciowej i po poprawnym skonfigurowaniu protokołu TCP/IP w dalszym ciągu nie działa Internet.

    W sieci TOYAnet adres IP (dotyczy publicznego adresu) jest przypisany do konkretnego adresu karty sieciowej (MAC), dlatego należy zmienić dane urządzenia na stronie eBoa lub skontaktować się z Działem Pomocy TOYAnet.

  • Na karcie sieciowej nie świeci się dioda link.

    Jeżeli na karcie sieciowej nie świeci się dioda link, oznacza to, że brak jest połączenia pomiędzy kartą sieciową a modemem. Należy sprawdzić, czy kabel Ethernet pomiędzy tymi dwoma urządzeniami nie jest uszkodzony, czy wtyczki przy modemie i karcie sieciowej są poprawnie i do końca włożone. Jeżeli powyższe czynności nie przyniosły skutku, prawdopodobnie uszkodzeniu uległa Państwa karta sieciowa.

  • Po instalacji systemu operacyjnego i po poprawnym skonfigurowaniu protokołu TCP/IP w dalszym ciągu nie działa Internet.

    Po instalacji i konfiguracji systemu operacyjnego konieczny jest restart modemu poprzez wyłączenie go z prądu, a następnie restart komputera.
    Operacje te należy wykonać w następującej kolejności:

    - wyłączyć modem kablowy poprzez odłączenie przewodu zasilającego,

    - wyłączyć komputer,

    - włączyć modem kablowy i zaczekać aż zapalą się wszystkie zielone diody,

    - włączyć komputer.

  • Po instalacji oprogramowania chroniącego przed włamaniami (tzw. firewall) przestał działać Internet.

    Najprawdopodobniej aplikacja jest źle skonfigurowana, radzimy dokładne zapoznanie się z dokumentacją programu. Przypuszczalnie firewall domyślnie blokuje połączenia, które są wymagane do prawidłowego działania sieci.

  • Przeniosłem modem do kolegi i nie działa Internet.

    Jeżeli modem zostanie przeniesiony w inne miejsce, system nadzoru sieci wykryje zmianę i zablokuje go.

  • Bardzo często muszę wyłączać modem z sieci, aby sygnał Internetowy powrócił.

    Ze względu na to, że przyczyn tego typu problemu jest wiele, prosimy o kontakt z Działem Pomocy TOYAnet.

  • Na modemie nie świecą się wszystkie diody. Zgłosiłem usterkę, jak długo będę czekać na jej usunięcie?

    Czas oczekiwania na usunięcie usterki jest uzależniony od ilości zgłoszeń, które technicy mają do wykonania oraz od typu usterki. Większość usterek jest usuwana w ciągu 24 godzin od momentu zgłoszenia problemu. Przypominamy, że tylko w nielicznych przypadkach technik musi złożyć Państwu wizytę osobiście, a jeżeli zaistnieje taka potrzeba, wcześniej skontaktuje się telefonicznie.

Przejdź do profilu na Facebooku
Skontaktuj się z BOA