Menu główne

🔍
Telefonia
PYTANIA DODATKOWE
  • Czy mogę podłączyć drugi aparat telefoniczny?

    Tak, do wyjścia Tel 2. Dzięki dodatkowej linii można prowadzić równolegle dwie niezależne rozmowy przez dwa aparaty telefoniczne. Bez dodatkowych opłat.

    Bezpłatna aktywacja usługi przez Infolinię: 42 6333 888.

  • Czy można uruchomić usługę identyfikacji numeru dzwoniącego?

    Tak. Usługa ta jest od razu uruchomiona, bez dodatkowych opłat.

    Warunkiem działania tej funkcji jest posiadanie aparatu telefonicznego, który ma taką możliwość i obsługuje standard ETSI/FSK.

  • Czy w przypadku zmiany lokalu mogę przenieść moją linię TOYAtel?

    Tak, pod warunkiem, że w lokalu dostępna jest sieć kablowa TOYA. W celu rejestracji linii TOYAtel w innym miejscu, prosimy udać do lokalnego BOA i dopełnić wymaganych formalności. Po przeniesieniu linii, numer telefonu pozostaje bez zmian.

  • Czy mogę przenieść swój numer telefonu z innego miasta niż korzystam dotychczas?

    Przeniesienie numeru możliwe jest w obrębie tej samej strefy numeracyjnej.

    Np. w województwie  Łódzkim obowiązuje numer kierunkowy 42 i można przenieść numer z Pabianic do Łodzi, gdyż miasta te znajdują się w tej samej strefie.

    Nie jest za to możliwe przenoszenie numerów w sieci stacjonarnej pomiędzy strefami numeracyjnymi.

    Np. nie można przenieść numeru z miasta Pisz (kierunkowy 87) do Łodzi (kierunkowy 42), gdyż miasta te nie znajdują się w tej samej strefie.

  • Dziś miałem mieć przeniesiony numer telefonu i nie działa on u poprzedniego operatora oraz w TOYA. Kiedy będę mógł korzystać z usługi?

    W dniu przeniesienia numeru zawsze występuje przerwa w działaniu usługi telefonicznej. W skrajnym wypadku taka przerwa może potrwać do 24 godzin.

    Należy upewnić się również czy Państwa aparat telefoniczny połączony jest kablem telefonicznym (RJ-11) z modemem TOYA (wyjście Tel 1).

  • Czy wraz z usługą TOYAtel mam również Internet?

    Nie. Wraz z instalacją TOYAtel otrzymują Państwo modem kablowy, który jest przystosowany tylko do transmisji głosu. Dostęp do Internetu można otrzymać natychmiast po podpisaniu stosownej umowy.

  • Czy mogę zmienić swój numer w TOYAtel?

    Tak. Numer telefonu można zmienić po uiszczeniu opłaty podanej w cenniku.

  • Czy mój bezprzewodowy telefon będzie funkcjonował poprawnie po podłączeniu do TOYAtel?

    Każdy aparat telefoniczny, również bezprzewodowy, który jest wyposażony w typowe telefoniczne wejście RJ-11, będzie poprawnie funkcjonował z usługą TOYAtel. Należy jednak pamiętać, że telefony bezprzewodowe wykorzystują ogólnodostępne pasmo, co może być przyczyną pogorszenia się jakości rozmowy. W takim przypadku należy zmienić kanał, po którym następuje komunikacja pomiędzy aparatem a bazą.

  • Czy w usłudze TOYAtel możliwe jest korzystanie z faksu?

    Tak. Wysyłanie i odbieranie faksów za pomocą sieci TOYAtel jest możliwe. Do korzystania z tej usługi możliwe, lecz nie konieczne jest posiadanie urządzenia obsługującego protokół T.38. Koszt takiej usługi jest zgodny z cennikiem jak za połączenie głosowe i zależny jest od długości trwania transmisji przesyłania danych.

  • Korzystam z TOYAtel. Czy osoby spoza sieci TOYAtel będą mogły się połączyć ze mną i ile ich to będzie kosztowało?

    Tak, osoby dzwoniące będą mogły się połączyć (usługa dotyczy osób, które posiadają publiczny numer telefonu w TOYAtel). Koszt połączenia będzie zgodny z cennikiem dla połączeń stacjonarnych operatora osoby dzwoniącej.

  • W jaki sposób mogę sprawdzić stan swojego konta (wykaz połączeń)?

    Wykaz połączeń TOYAtel dostępny jest po zalogowaniu w Portalu Abonenta.

  • W jaki sposób mogę zamówić szczegółowy wykaz rozmów?

    Szczegółowy wykaz rozmów znajduje się po zalogowaniu w Portalu Abonenta. Jeśli Państwo nie mają dostępu do Internetu, można odpłatnie zamówić wydruk, który zostanie wysłany do Państwa pocztą. Aby zamówić szczegółowy wykaz rozmów, należy zadzwonić na Infolinię 42 6333 888. Można również pobrać wydruk w dowolnym BOA.

  • Jak szczegółowe jest rozliczenie miesięczne kosztów rozmów?

    Po zalogowaniu w Portalu Abonenta znajduje się szczegółowy wykaz rozmów, zawierający: datę, godzinę, rodzaj rozmowy, czas rozmowy, cenę.

  • Czy mogę sprawdzić rozmowy nieodebrane/przychodzące?

    Rozmowy nieodebrane/przychodzące są pokazywane tylko w przypadku korzystania aparatu, który posiada taką funkcję.

  • Czy mogę zablokować międzynarodowe rozmowy w TOYAtel?

    Nie można zablokować międzynarodowych (oraz innych rodzajów) rozmów w TOYAtel.

  • Czy w sieci TOYAtel dostępne są połączenia na krajowe infolinie (80X i inne)?

    Tak. Są one dostępne, opłata jest naliczana zgodnie z cennikiem.

  • Czy mogę dzwonić na numery alarmowe 99X, 112?

    Tak. Numery alarmowe są dostępne w sieci TOYAtel.

  • Jakie mam darmowe dodatki w ramach usługi TOYAtel?

    Darmowe dodatki TOYAtel opisane są dokładnie na stronie https://toya.net.pl/telefonia/darmowe-dodatki

  • Jakie są strefy numeracyjne w Polsce?