Dane osobowe Abonentów przetwarzane są przede wszystkim w celu prawidłowego i zgodnego z prawem świadczenia usług telekomunikacyjnych. Podstawą do przetwarzania danych w tym celu jest Art. 6 ust. 1 lit. B ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej nazywanego RODO), czyli konieczność wykonania umowy.
Dane dotyczące Abonentów przetwarzamy również w celu:
Administrator danych posiada prawnie uzasadniony interes zarówno w dochodzeniu swoich praw, w obronie przed niesłusznymi roszczeniami podniesionymi względem Spółki jak i w unikaniu i zabezpieczaniu się przed występowaniem sytuacji spornych czy prowadzących do powstania roszczeń. W celu minimalizowania prawdopodobieństwa wystąpienia sytuacji w których podnoszone są roszczenia Administrator ma interes w weryfikacji tożsamości osób, z którymi ma kontakt (na przykład podczas rozmów prowadzonych przez infolinię). Czynności związane z unikaniem, dochodzeniem i obroną przed roszczeniami, a także te związane z budową marki, rozwijaniem bazy klientów, badaniem satysfakcji ze świadczonych usług i z obsługi przez nasz personel, tworzeniem przyjaznej atmosfery wokół swojego przedsiębiorstwa są podstawowymi czynnikami wspierającymi prowadzenie działalności gospodarczej, a więc czynności takie mają pokrycie w Art. 16 Europejskiej Karty Praw Podstawowych.
Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty posiadające przesłankę prawną do przetwarzania danych osobowych Abonentów. Przesłanka może wynikać zarówno z delegacji uprawnień opisanej w art. 28 RODO jak i z odrębnych przepisów i wówczas zazwyczaj przetwarzają one dane we własnym imieniu. Do takich podmiotów należą:
Przetwarzanie może zostać powierzone również takim podmiotom jak, drukarnie, podwykonawcy, firmy windykacyjne, a w określonych sytuacjach dostęp do nich mogą mieć również dostawcy oprogramowania.
Dane Abonentów usług telekomunikacyjnych, w tym dane transmisyjne zgodnie z art. 391 ust. 2 PKE będą przetwarzane w okresie obowiązywania umowy, a po jej zakończeniu w okresie przewidzianym na dochodzenie roszczeń. Informacje o wykonanych usługach podobnie jak o usługach zablokowanych w celu przeciwdziałaniu nadużyciom telekomunikacyjnym zgodnie z art. 25 ust. 2 Ustawy o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej i art. 47 ust. 1 PKE przechowywane będą przez 1 rok od zdarzenia (np. wykonania połączenia telefonicznego). Dane dotyczące rozliczeń z Abonentami zgodnie z art. 86 § 1 i art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej będziemy przechowywać jeszcze nawet przez 6 lat od zakończenia świadczenia usług. W przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingu bezpośredniego z użyciem środków komunikacji elektronicznej, osiągnięcie celu przetwarzania danych osobowych nie jest procesem, który można zakończyć w konkretnym terminie, dane mogą być przetwarzane do czasu wycofania zgody lub zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dotyczą.
Osoby, których dane dotyczą mają prawo do żądania od TOYA Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych, do przenoszenia i sprostowania danych. Do praw Abonentów nadanych im przez RODO należą również:
Podczas składania wniosku o ograniczenie przetwarzania należy wskazać powód ograniczenia. Zgodnie z RODO ograniczenie przetwarzania może mieć miejsce jedynie w kilku przypadkach:
Abonent ma prawo do uzyskania swoich danych w postaci plików elektronicznych i do przekazania ich do innego administratora danych.
Prawo to przysługuje w zakresie przetwarzania danych w celu marketingu bezpośredniego.
O ile Abonent wyrazi zgodę na dodatkowe czynności związane z przetwarzaniem jego danych (np. na wykorzystanie elektronicznych środków komunikacji do przesyłania informacji handlowej w tym badania satysfakcji ze świadczonych usług i z obsługi przez nasz personel lub na oferowanie usług o wartości dodanej, prezentowania reklam produktów i usług w oparciu o określone preferencje) zgodę może odwołać w dowolnym momencie, jednocześnie pozostanie zgodne z prawem przetwarzanie, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Dotyczy ono sytuacji, gdy dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane. Należy podkreślić, że zgodne z prawem świadczenie usług telekomunikacyjnych to wypełnianie obowiązków związanych nie tylko z samym świadczeniem usług w trakcie trwania umowy, lecz również z wywiązywaniem się przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego z obowiązków w zakresie kompetentnej obsługi roszczeń, prowadzenia sprawozdawczości finansowej jak również z obowiązków w zakresie porządku publicznego i obronności kraju już po zakończeniu jej obowiązywania. Prawo do usunięcia danych regulowane jest przez Art. 17 RODO, który w ustępie 3 lit. b uchyla to prawo do przetwarzania w zakresie w jakim przetwarzanie jest niezbędne do wywiązania się z prawnego obowiązku, któremu podlega administrator.
Pomimo iż umowa, na mocy której świadczone były usługi telekomunikacyjne została rozwiązana, prawo nadal nakazuje nam przechowywanie danych w zakresie niezbędnym do dochodzenia swoich praw i ochrony przed roszczeniami, archiwizowania rozliczeń z abonentami i realizacji obowiązków związanych z porządkiem publicznym.
Tak więc samo rozwiązanie umowy nie zawsze jest warunkiem wystarczającym do usunięcia Państwa danych z naszych zasobów. Nadal jednak mają Państwo możliwość dostępu do nich a także w stosownych sytuacjach możliwość ich korygowania. Z powyższych praw Abonenci mogą skorzystać składając wniosek poprzez dowolny kanał komunikacji. W ciągu miesiąca TOYA Sp. z o.o. poinformuje o sposobie załatwienia sprawy lub o konieczności przedłużenia tego terminu maksymalnie o kolejne dwa miesiące (np. z powodu skomplikowanego charakteru żądania lub dużej liczby zgłoszeń)."
TOYA Sp. z o.o. może stosować automatyczne podejmowanie decyzji w sytuacjach wskazujących na możliwość niekontrolowanego użycia usług lub w celu wykrywania nadużyć telekomunikacyjnych. Odbywa się to w szczególności przez porównanie treści SMS i MMS ze wzorcem publikowanym przez NASK, sprawdzanie nadpisów SMS i MMS, kontrolę prawidłowości identyfikacji numeru inicjującego połączenie telefoniczne, wykrycie próby połączenia ze stroną internetową znajdującą się na liście ostrzeżeń przed niebezpiecznymi stronami (więcej informacji na znajduje się na stronie CERT: https://cert.pl/lista-ostrzezen/). W przypadku wykrycia działania wskazującego na nadużycie telekomunikacyjne świadczenie usług telekomunikacyjnych może zostać automatycznie ograniczone lub zablokowane. W takich sytuacjach przysługuje Abonentom prawo do interwencji pracownika naszej Spółki, w wyniku której automatycznie podjęta decyzja może zostać zmieniona.
Administrator może podejmować automatyczne decyzje również w innych przypadkach związanych ze świadczeniem usług, na przykład w celu lepszego dostosowania propozycji filmowych, które są Państwu prezentowane lub w celu doboru wyświetlanych reklam w systemie DAI.
Profilowanie celach marketingowych odbywa się w poprzez prowadzenie badań, ocenę zainteresowań i preferencji zakupowych w oparciu o spseudonimizowane informacje dotyczące wykorzystanych usług pobrane z Urządzenia dostępowego lub terminala abonenckiego, w celu oferowania usług o wartości dodanej, prezentowania reklam produktów i usług w oparciu o określone preferencje. Oferowanie usług i prezentowanie reklam będzie odbywało się za pośrednictwem Państwa Urządzenia dostępowego lub terminala abonenckiego.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w tym celu jest Państwa zgoda, czyli Art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia RODO. Umożliwienie profilowania jest dobrowolne, a konsekwencją niewyrażenia zgody będzie wyświetlanie losowo wybranych reklam.
Profilowanie odbywa się we współpracy z firmą Gemius Polska, TVN Media Sp. z o.o. i Google Ireland. Firmy te będą miał dostęp do informacji wyłącznie w formie spseudonimizowanej, która jak już wcześniej zostało wskazane, uniemożliwia im poznanie personaliów abonenta lub lokalizacji zakończenia sieci. W przypadku korzystania z narzędzi Google Analitics lub Firebase informacje powiązane z identyfikatorem przetwarzane są przy wykorzystaniu narzędzi dostarczanych przez Google LLC. Międzynarodowy charakter spółki powoduje potencjalnie możliwy transfer danych poza EOG. Bezpieczeństwo takiego transferu potwierdzone jest przez przystąpienie spółki do programu Data Privacy Framework zapewniającego odpowiedni poziom bezpieczeństwa danych zgodnie z art. 45 ust. 1 RODO. Więcej informacji można uzyskać na stronie: https://www.dataprivacyframework.gov/list
W związku z prowadzonym profilowaniem mają Państwo prawo do uzyskania interwencji ludzkiej ze strony TOYA, do wyrażenia własnego stanowiska i do zakwestionowania decyzji podjętej w oparciu o profilowanie.
Dane wykorzystane do profilowania zostaną usunięte lub zanonimizowane po zakończeniu obowiązywania umowy o świadczenie usług, lub wycofaniu przez Państwa zgody na profilowanie.
UWAGA:
Spółka TOYA nie udostępnia żadnym innym podmiotom informacji na temat korzystania z usług, w tym danych umożliwiających przeprowadzenie jakiejkolwiek segmentacji, profilowania czy podejmowania zautomatyzowanych decyzji w zakresie proponowanego kontentu. Przestrzegamy Państwa przed wykorzystywaniem oprogramowania, które posiada zaszyte algorytmy prezentujące reklamy i propozycje materiałów oferowanych przez dostawców tego oprogramowania, lub przez ich zleceniodawców.
Takie sytuacje mogą wystąpić na przykład podczas korzystania z przeglądarek internetowych dostępnych na system operacyjny Android TV. Wśród nich znajdują się produkty, które niezależnie od realnie przeglądanych materiałów przez użytkownika będą proponowały materiały według własnych preferencji i algorytmów w tym materiały nieprzeznaczone dla młodszych użytkowników internetu i mogące naruszyć komfort dorosłych użytkowników takie jak na przykład materiały o charakterze erotycznym.
W przypadku propozycji generowanych przez naszą Spółkę, materiały takie nie są w ogóle objęte systemem rekomendacji materiałów wideo.
Spółka TOYA ma obowiązek przetwarzać informacje dotyczące użycia przez Abonentów usług nie tylko na potrzeby ich świadczenia (np. bilingi), ale również ze względu na konieczność wykorzystywania ich w celach wywiązania się z obowiązków dotyczących bezpieczeństwa, na rzecz porządku publicznego, obowiązków nałożonych na przedsiębiorców telekomunikacyjnych w zakresie ustawy o działaniach antyterrorystycznych i ustawy o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej. Są to takie informacje jak na przykład:
W celu zawarcia i wykonania umowy, w tym zapewnienia jakości usług, TOYA przetwarza dane dotyczące:
W ramach realizacji rozbudowanych i interaktywnych usług telewizyjnej platformy TOYA (stacjonarnej jak i mobilnej) wykorzystywana jest technologia umożliwiająca zbieranie danych z gospodarstw domowych posiadających telewizję cyfrową poprzez wykorzystanie informacji przesyłanych bezpośrednio z dekodera/odbiornika do stacji czołowej. Dane te pozwalają na pomiar oglądalności oraz analizę zachowań celem utrzymania jakości realizowanej usługi. Podczas korzystania z serwisów transakcyjnych takich jak „wideo na żądanie” lub aplikacje OTT ("Over The Top") pozyskiwane są dane potrzebne do świadczenia tych usług oraz wystawienia rachunku za użyte/obejrzane treści.
Konieczność zbierania podstawowych danych osobowych, precyzyjnie wskazujących strony Umowy, wynika z zapisów ustawy Prawo Komunikacji Elektronicznej i aktów wykonawczych a także ustawy o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej podanie ich jest więc warunkiem koniecznym korzystania z usług telekomunikacyjnych. Wskazanie przez Państwa elektronicznych środków komunikacji (np. numeru kontaktowego) nie zawsze jest do tego wymagane, lecz może wiązać się z ułatwieniami, które nie będą możliwe w przypadku ich niepodania. Dla przykładu wskazanie kanałów komunikacji elektronicznej jest wymagane w przypadku korzystania z Ekofaktury. Mamy w tym przypadku obowiązek powiadomienia Państwa o wystawionej fakturze (np. za pośrednictwem SMS lub e-mail), gdyż w przeciwnym wypadku nie będzie ona postrzegana jako wprowadzona do obrotu gospodarczego w rozumieniu Ustawy o podatku od towarów i usług.