Dane osobowe Abonentów i osób, które zamierzają skorzystać z usług telekomunikacyjnych świadczonych przez naszą Spółkę, odnotowane podczas rejestrowania rozmów z infolinią, przetwarzane są przede wszystkim w celu prawidłowego i zgodnego z prawem świadczenia usług telekomunikacyjnych. System telefoniczny używany przez TOYA posiada możliwość identyfikacji numeru telefonu rozmówcy, przy pomocy którego próbuje rozpoznany numer telefonu rozmówcy połączyć z konkretnym kontem abonenckim, co pozwala na skrócenie czasu obsługi przez naszą infolinię. Podstawą do przetwarzania danych w tym celu jest Art. 6 ust. 1 lit. B ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej nazywanego RODO), czyli konieczność wykonania umowy.
Dane dotyczące Abonentów przetwarzamy również w celu:
Administrator danych posiada prawnie uzasadniony interes zarówno w dochodzeniu swoich praw jak i w obronie przed niesłusznymi roszczeniami podniesionymi względem Spółki. Czynności związane z dochodzeniem i obroną przed roszczeniami, a także te związane z budową marki, rozwijaniem bazy klientów, tworzeniem przyjaznej atmosfery wokół swojego przedsiębiorstwa obok obrony i dochodzenia roszczeń są podstawowymi czynnikami wspierającymi prowadzenie działalności gospodarczej, a więc czynności takie mają pokrycie w Art. 16 Europejskiej Karty Praw Podstawowych.
Odbiorcami danych osobowych zarejestrowanych podczas rozmów telefonicznych z konsultantem mogą być podmioty posiadający przesłankę prawną do przetwarzania danych osobowych Abonentów. Przetwarzanie może zostać powierzone również podmiotom w tym działającym w naszym imieniu zewnętrznym infoliniom.
Nagrania zawierające dane Abonentów usług telekomunikacyjnych będą przechowywane w okresie obowiązywania umowy, a po jej zakończeniu w okresie dochodzenia roszczeń. Dane dotyczące rozliczeń z Abonentami zgodnie z przepisami skarbowymi będziemy przechowywać jeszcze nawet przez 6 lat od zakończenia świadczenia usług. W przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingu bezpośredniego z użyciem środków komunikacji elektronicznej, osiągnięcie celu przetwarzania danych osobowych nie jest procesem, który można zakończyć w konkretnym terminie, dane mogą być przetwarzane do czasu wycofania zgody wyrażonej podczas rozmowy lub zgłoszenia zastrzeżenia przez osobę, której dane dotyczą.
Osoby, których dane dotyczą mają prawo do żądania od TOYA Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych a także do przenoszenia i sprostowania danych.
Do praw Abonentów nadanych im przez RODO należą również:
Podczas składania wniosku o ograniczenie przetwarzania należy wskazać powód ograniczenia. Zgodnie z RODO ograniczenie przetwarzania może mieć miejsce jedynie w kilku przypadkach:
Abonent ma prawo do uzyskania swoich danych w postaci plików elektronicznych i do przekazania ich do innego administratora danych.
Dotyczy ono sytuacji, gdy dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane.
W zakresie nagrywania rozmów nie ma miejsca automatyczne podejmowanie decyzji, która wywołuje wobec Abonenta skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa.
Konieczność zbierania podstawowych danych osobowych Abonentów, również podczas obsługi telefonicznej, precyzyjnie wskazujących strony Umowy, wynika z zapisów ustawy Prawo Komunikacji Elektronicznej i aktów wykonawczych, podanie ich jest więc warunkiem koniecznym korzystania z usług telekomunikacyjnych.
Jeśli państwa dane osobowe przetwarzane są w celu podjęcia działań mających na celu zawarcie umowy lub udzielenie informacji na jej temat, podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych jest artykuł 6, ustęp 1, litera B rozporządzenia RODO, czyli konieczność podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, która będzie stroną tej umowy.
W pozostałych przypadkach, w tym również, gdy dane osobowe przetwarzane są w celu wsparcia struktur sprzedażowych i nawiązania pozytywnych relacji z klientami dane przetwarzane mogą być w oparciu o zgody, które wówczas stanowią podstawę prawną przetwarzania. Zgoda taka może zostać wyrażona na przykład poprzez kontynuowanie połączenia po usłyszeniu odpowiedniego komunikatu głosowego lub poproszenie konsultanta o przesłanie informacji handlowej. Zgoda jest całkowicie dobrowolna. Mają Państwo prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
W niektórych przypadkach przetwarzanie możemy powierzyć naszym podwykonawcom, którym zlecamy część prac technicznych, a w wyjątkowych sytuacjach dostęp do nich mogą mieć również dostawcy oprogramowania.
Nagrania przechowywane są przez 1 rok od zarejestrowania.
Mają Państwo prawo do żądania od TOYA dostępu do danych osobowych które Państwa dotyczą, przenoszenia i sprostowania danych, a w uzasadnionych przypadkach ograniczenia przetwarzania i żądania ich usunięcia.
Nie poddajemy Państwa danych zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, które mogłoby wywoływać skutki prawne lub istotnie na Państwa wpływać.
Podanie danych osobowych podczas rozmowy z konsultantem jest dobrowolne, lecz może się okazać, że bez ich poznania nie będziemy w stanie zrealizować niektórych Państwa życzeń.
Celem przetwarzania danych osobowych (numeru telefonu) jest udzielenie informacji lub wskazanie miejsca w internecie (poprzez przesłanie linku) w którym te informacje są dostępne. W niektórych przypadkach w celu umożliwienia przesłania takiej informacji może być konieczne zidentyfikowanie Abonenta po przypisanym do niego numerze telefonu. Dzieje się to automatycznie i czasem w sytuacji, w której taka identyfikacja nie jest możliwa (Abonent dzwoni z innego numeru niż podał na umowie) informacje zwrotne zostaną wysłane na numer wskazany na etapie zawierania umowy, nie na numer, z którego wykonywane jest połączenie. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. F RODO.
Jednocześnie naciśnięcie w odpowiednim momencie połączenia konkretnego przycisku, które spowoduje wysłanie SMS jest traktowane jako wyraźne działanie potwierdzające przyzwolenie na wykorzystanie przez nas numeru telefonu i urządzenia z nim związanego do wysłania określonej treści w wiadomości SMS na numer, z którego wykonywane jest połączenie.
Ten sam mechanizm wiąże się z wyrażeniem zgody na przesłanie oferty handlowej lub działania w zakresie marketingu bezpośredniego z wykorzystaniem zdalnych kanałów komunikacji interpersonalnej.
Administrator danych posiada prawnie uzasadniony interes w ułatwianiu dostępu do informacji na temat świadczonych usług i wykorzystywanie do tego również zautomatyzowanych rozwiązań takich jak połączenie systemu IVR z wiadomościami SMS. Zwiększanie dostępu do informacji na temat swojego przedsiębiorstwa, działalności i świadczonych usług jest jednym z podstawowych czynników wspierających prowadzenie działalności gospodarczej, a więc czynności takie mają pokrycie w Art. 16 Europejskiej Karty Praw Podstawowych.
W uzasadnionych przypadkach (na przykład, gdy konieczne jest umówienie wizyty konserwatora u Państwa w lokalu) odbiorcami Państwa danych mogą być nasi podwykonawcy.
W żaden sposób nie archiwizujemy wiadomości wysyłanych przez naszą infolinię.
Osoby, których dane dotyczą mają prawo do żądania od TOYA Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych, do przenoszenia i sprostowania danych.
Do praw nadanych przez RODO należą również:
Podczas składania wniosku o ograniczenie przetwarzania należy wskazać powód ograniczenia. Zgodnie z RODO ograniczenie przetwarzania może mieć miejsce jedynie w kilku przypadkach:
Dotyczy ono sytuacji, gdy dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane.
W ramach infolinii TOYA nie stosuje decyzji, które opierają się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, i wywołują wobec rozmówcy skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływają.
Automatyczne decyzje mogą się pojawić jedynie w sytuacji, w której nasz automatyczny system IVR zostanie przez Państwa poinformowany, że dzwonicie Państwo w temacie niedostępności usług i w oparciu o kod abonenta system rozpozna, że usługa znajduje się w zasięgu objętym awarią. Wówczas w celu oszczędności Państwa czasu z pominięciem kolejki osób oczekujących na połączenie z konsultantem system automatycznie Państwa o fakcie wystąpienia awarii poinformuje komunikatem głosowym.
W takiej sytuacji zostanie również wysłana wiadomość na numer przypisany do konta abonenckiego. W informacji tej nie będą ujawniane żadne informacje dotyczące abonenta, lecz mimo wszystko prosimy o pamiętaniu o koniecznści poinformowania naszych pracowników o każdorazowej zmianie numeru kontaktowego.