Wyłoniony przez jurorów zwycięski film zostanie wyemitowany na kanale SundanceTV oraz zaprezentowany na Sundance Film Festival w Londynie, który odbędzie się w dniach 1-4 czerwca 2017 roku. Jednym z partnerów konkursu jest TOYA.
Obok SundanceTV i Instytutu Sundance, międzynarodowym partnerem projektu jest marka Vimeo®, która ufundowała przyznawaną przez widzów i fanów Nagrodę Publiczności Vimeo. W jury SundanceTV Shorts zasiądzie m.in. Andrzej Pasowski, dyrektor marketingu firmy telekomunikacyjnej TOYA.
– Bardzo się cieszymy na współpracę z kanałem SundanceTV, który poprzez konkurs SundanceTV Shorts promuje młodych polskich filmowców, a tym samym odzwierciedla ideę wspierania odważnych i kreatywnych produkcji filmowych, jaka towarzyszy SundanceTV od początku istnienia kanału – powiedział Andrzej Pasowski.
W Konkursie Filmów Krótkometrażowych SundanceTV Shorts zostaną przyznane dwie nagrody. Film, który otrzyma Nagrodę Jury, zostanie wyłoniony w oparciu o takie kryteria jak kreatywność, wartość rozrywkowa, oryginalna narracja, czy walory produkcyjne. Zgłoszenia do konkursu Sundance TV Shorts można składać od 13 marca do 14 kwietnia na stronie www.sundancetvshorts.com.
W jury, któremu przewodzić będzie Mike Plante, Senior Programmer Sundance Film Festival, oprócz przedstawiciela TOYA, zasiądą także m.in Harold Gronenthal z SundanceTV Global, Jeff Hurlow z Vimeo, Maria Sadowska (reżyser i wokalistka), Tomasz Raczek (krytyk filmowy i publicysta) i Wiesław Kot (krytyk filmowy, wykładowca akademicki i bloger).
Laureat Nagrody Jury otrzyma bilety dla dwóch osób na pokaz swojego filmu podczas tegorocznego Festiwalu Filmowego Sundance w Londynie w czerwcu. Zwycięski film zostanie także wyemitowany w tym roku na kanale SundanceTV. Ponadto fani niezależnego kina będą mogli wyłonić laureata Nagrody Publiczności Vimeo na drodze internetowego głosowania.
Więcej informacji na temat SundanceTV:
www.facebook.com/sundancepl/