Menu główne

Pomoc

Pomoc - telewizja Pomoc - Internet Pomoc - telefonia stacjonarna Pomoc - telewizja trzeciej generacji Pomoc - telefonia mobilna

Problemy z usługami

Aby osoby spoza sieci TOYAnet mogły zalogować się na serwer FTP, niezbędne jest posiadanie publicznego adresu IP. Wniosek o przydzielenie publicznego adresu IP można znaleźć na stronie pomoc.toya.net.pl w dziale "Pozostałe instrukcje".
Najprostszą metodą jest instalacja protokołu NetBEUI oraz przesyłanie danych za pomocą sieci Microsoft Networks udostępniając komputery w otoczeniu sieciowym. Instrukcja instalacji protokołu NetBEUI w Windows XP znajduje się na stronie pomocy w dziale "Pozostałe instrukcje".
Spam, czyli otrzymywanie niechcianej poczty, jest w Polsce wykroczeniem. Jeżeli osoba, która wysyła spam, należy do sieci TOYAnet, prosimy o kontakt z Działem Pomocy TOYAnet. Jeżeli spam jest wysyłany spoza naszej sieci, proponujemy zapoznać się z instrukcją umieszczoną na stronie www.spamcop.net.
Należy sprawdzić, czy program pocztowy, którego Państwo używacie, jest odpowiednio skonfigurowany oraz czy nazwa użytkownika i hasło są poprawnie wpisane. Alternatywną drogą weryfikacji, czy usługa e-mail działa, jest odebranie poczty przez Portal Abonenta.
Przyczyn tego typu problemu może być wiele, dlatego proponujemy, aby osoby mające trudności z wysyłaniem wiadomości na nasz serwer pocztowy skontaktowali się z nami lub powiadomiły operatora, u którego zainstalowali skrzynkę pocztową.
Prawdopodobnie zostały źle wpisane ustawienia serwera proxy lub przelgądarka internetowa uległa uszkodzeniu. Poprawna konfiguracja serwera proxy znajduje się na stronie pomocy. W drugim przypadku proponujemy zainstalować alternatywną przeglądarkę, np. Mozilla Firefox
W przypadku rozmów głosowych/video konieczne jest posiadanie przez OBIE strony publicznego adresu IP. Specyfika działania programów tego typu uniemożliwia połączenia przy bieżącej konfiguracji sieci (są Państwo chronieni przed połączeniami z zewnątrz poprzez zaporę, tzw. firewall).
Jeżeli poza innymi usługami Internetowymi nie działa tylko komunikator, najczęstszą przyczyną jest awaria operatora danego komunikatora.
Należy sprawdzić, czy serwer, z którego Państwo korzystacie, posiada możliwość wysyłania wiadomości. Serwery grup dyskusyjnych mające taką możliwość to: news.atman.pl
Jeżeli po próbie zalogowania się w Portalu Abonenta wyskakuje komunikat, że sesja straciła ważność, należy usunąć w przeglądarce wszystkie pliki cookie oraz ustawić poziom zabezpieczeń na średni. Alternatywnym sposobem jest instalacja innej przeglądarki, np. Mozilla Firefox.
Przyczyn tego typu problemów może być wiele. Najczęściej spotykanymi są błędnie skonfigurowane zapory sieciowe (firewall) lub systemy operacyjne, np. dodatek service pack 2 dla Windows XP, blokuje oprogramowanie P2P.
Instrukcje konfiguracji serwerów gier działających w sieci TOYAnet znajdują się tutaj.
Przejdź do profilu na Facebooku
Skontaktuj się z BOA