Menu główne

Pomoc

Pomoc - telewizja Pomoc - Internet Pomoc - telefonia stacjonarna Pomoc - telewizja trzeciej generacji Pomoc - telefonia mobilna

Problemy z działaniem Internetu

Prosimy o udanie się z uszkodzonym modemem do BOA.
W sieci TOYAnet adres IP (dotyczy publicznego adresu) jest przypisany do konkretnego adresu karty sieciowej (MAC), dlatego należy skontaktować się z Działem Pomocy TOYAnet, w celu dokonania niezbędnych zmian w konfiguracji systemu.
Jeżeli na karcie sieciowej nie świeci się dioda link, oznacza to, że brak jest połączenia pomiędzy kartą sieciową a modemem. Należy sprawdzić, czy kabel Ethernet pomiędzy tymi dwoma urządzeniami nie jest uszkodzony, czy wtyczki przy modemie i karcie sieciowej są poprawnie i do końca włożone. Jeżeli powyższe czynności nie przyniosły skutku, prawdopodobnie uszkodzeniu uległa Państwa karta sieciowa.
Po instalacji i konfiguracji systemu operacyjnego konieczny jest restart modemu poprzez wyłączenie go z prądu, a następnie restart komputera.
Operacje te należy wykonać w następującej kolejności:
  • - wyłączyć modem kablowy poprzez odłączenie przewodu zasilającego,
  • - wyłączyć komputer,
  • - włączyć modem kablowy i zaczekać aż zapalą się wszystkie zielone diody,
  • - włączyć komputer.
Najprawdopodobniej aplikacja jest źle skonfigurowana, radzimy dokładne zapoznanie się z dokumentacją programu. Przypuszczalnie firewall domyślnie blokuje połączenia, które są wymagane do prawidłowego działania sieci.
Przyczyną w większości tego typu problemów jest źle włożony przewód USB pomiędzy portami USB w komputerze i modemie. Problem taki może również wystąpić, jeśli nie zostały zainstalowane sterowniki zapewniające poprawną pracę portów USB (np.: sterowniki Via4in1 dla płyt zbudowanych w oparciu o chipsety VIA) oraz poprawki dla systemu Windows.
Jeżeli modem zostanie przeniesiony w inne miejsce, system nadzoru sieci wykryje zmianę i zablokuje go.
Ze względu na to, że przyczyn tego typu problemu jest wiele, prosimy o kontakt z Działem Pomocy TOYAnet.
Czas oczekiwania na usunięcie usterki jest uzależniony od ilości zgłoszeń, które technicy mają do wykonania oraz od typu usterki. Większość usterek jest usuwana w ciągu 24 godzin od momentu zgłoszenia problemu. Przypominamy, że tylko w nielicznych przypadkach technik musi złożyć Państwu wizytę osobiście, a jeżeli zaistnieje taka potrzeba, wcześniej skontaktuje się telefonicznie.
Przejdź do profilu na Facebooku
Skontaktuj się z BOA